Alejandro Agag, założyciel i dyrektor generalny formuły Extreme E, ogłosił: „Po raz kolejny łamiemy zasady sportów motorowych, ponieważ Extreme E stanie się pierwszym wyścigiem rozgrywanym w Himalajach. Ta lokalizacja oznacza najsurowsze warunki testowe dla najlepszych kierowców, inżynierów i zespołów na świecie (…)”.
Wyścigi odbędą się w najgłębszym wąwozie świata w dolinie Kali Gandaki. Położony na wysokości 2 750 m n.p.m. dystrykt Mustang będzie ekstremalnym wyzwaniem dla kierowców z uwagi na liczne przewyższenia, żwir, skalne przeszkody i burzliwe rzeki na trasie. Jest to czwarty teren wyścigów wybrany na inaugurację formuły Extreme E w 2021 roku, która obejmuje już etapy w amazońskiej dżungli w stanie Pará w Brazylii, Kangerlussuaq na Grenlandii oraz w niepotwierdzonej jeszcze pustynnej lokalizacji w Arabii Saudyjskiej.
Jako partner założycielski Extreme E, Continental zapewni opony na cały sezon. Opony te, zaprojektowane do pracy w ekstremalnych warunkach, zapewnią dodatkową wytrzymałość wymaganą w różnym terenie, a także zoptymalizowane osiągi elektrycznych SUV-ów Extreme E, jak potwierdza Sandra Roslan, kierownik ds. content marketingu i kierownik projektu Extreme E w Continental: „Z niecierpliwością czekamy na testy osiągów naszych opon na różnym terenie i różnej nawierzchni w czterech ekscytujących i zupełnie odmiennych lokalizacjach”.
Deepak Raj Joshi, Prezes Rady ds. Turystyki Nepalu, jest podekscytowany możliwością zaprezentowania regionu jako jednego z najpiękniejszych, ale i najtrudniejszych terenów na świecie: „Wyścig elektrycznymi SUV-ami Extreme E pośród tak wspaniałych krajobrazów będzie niezapomnianym przeżyciem dla zawodników, entuzjastów przygód i kibiców. Szykuje się nie lada widowisko!”
Jak oceniasz ten artykuł?
Kliknij, aby ocenić
Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów 0
Brak głosów. Oceń artykuł!